Jullie willen de lat hoger leggen en beter onderwijs gaan maken.

 

Bijvoorbeeld:

  • omdat jullie hebben vastgesteld dat er met het huidige onderwijs niet goed meer wordt aangesloten bij de leerlingen
  • omdat jullie hebben vastgesteld dat beter onderwijs vraagt om samenwerking met educatieve partners, maatschappelijke partners en/of het bedrijfsleven
  • omdat jullie een eigen onderwijsconcept willen ontwerpen en ook echt laten werken.

 

In zulke situaties begeleiden we onderwijsteams projectgroepen, of projectleiders bij een ‘onderzoekende’ aanpak van onderwijsontwikkeling. Daarbij houden we rekening met de omgeving waarin dat onderwijs gemaakt wordt, welke onderwijsmensen daarbij betrokken zijn, welke belanghebbenden er zijn.

We werken op een waarderende manier, waarbij we met belanghebbenden onderzoeken wat al goed gaat, wat  beter kan, hoe beter onderwijs eruit moet zien en wat er moet gebeuren om duurzaam te ontwikkelen.

 

Met onze werkwijze  zijn we erop gericht om zoveel mogelijk de kwaliteiten van teamleden en interne specialisten aan te spreken en te ontwikkelen.