Pedagogisch spiegelen

door Ton Bruining
16 Januari 2021

In de slipstream van Corona komen – misschien wel meer dan ooit – kleine en grotere pedagogische vragen bovendrijven. Vragen over het waartoe van opvoeden en onderwijs, over het nut en de wenselijkheid van (fysiek) contact, over hoe de leerling in deze chaotische tijd te blijven ‘zien’, maar ook vragen met betrekking tot hoe de jongeren van nu de ruimte te geven als zijnde de vertegenwoordigers van de volgende generatie. 

De grote pedagogische denkers bieden input en inspiratie om met deze vragen om te gaan. Verschillend van kleur en origine dragen ze hun ideeën aan, en helpen ze ons met kleine en grotere spiegels om vanuit verschillende invalshoeken licht op het pedagogische te laten schijnen.

Samen met Lisette Bastiaansen nodig ik je uit om jouw pedagogische vragen te onderzoeken en te verhelderen. We organiseren drie online bijeenkomsten in maart, april en mei

Meer informatie. Download hier de informatiebrief.

Innoverend onderzoeken
door Ton Bruining
30 September 2022
Deze zomer verscheen onder redactie van lector leren en innoveren Arienne van Staveren en Hüseyin S ... Lees meer
45 hoofdstukken over professionaliseren en leren in organisaties
door Ton Bruining
15 Mei 2022
Eind 2021 verscheen alweer de derde editie van het Handboek Human Resources Development. Voor het HR ... Lees meer
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »